niedziela, 18 maja 2014

Kształt twarzy, a okulary przeciwsłoneczne

Hej. Dokładnie za 35 dni rozpocznie się astronomiczne lato :) Słońce osiągnie wtedy najwyższy punkt na niebie, a jego światło będzie z dnia na dzień coraz ostrzejsze. Prócz tego wzrośnie też intensywność promieniowania UV. Wtedy ważne jest aby zadbać o prawidłową ochronę nie tylko skóry ale również i oczu. Nasze oczy na promienie słoneczne są narażone na największe ryzyko rano i późnym popołudniem. Dlatego arcyważnym elementem jest zakup i dobór odpowiednich okularów przeciwsłonecznych.
W tym poście przybliżę Wam troszkę jak prawidłowo dobrać okulary przeciwsłoneczne do kształtu twarzy i na co zwrócić największą uwagę podczas zakupu. Kupując okulary zazwyczaj popełniamy jeden karygodny błąd, przymierzamy wszystkie okulary jakie mamy pod ręką. Wybieramy te, w których wydaje nam się, że dobrze wyglądamy bądź, które są w tym sezonie modne bądź jeszcze jakie poleci nam przyjaciółka. Nie oszukujmy się ale wiele z nas niestety nosi źle dobrane okulary przez co nie wyglądamy w nich korzystnie. Gdzieś ktoś z nas, chociaż raz w życiu czytał o różnych  typach twarzy , i doborze do niej odpowiednich oprawek. Ale czy przy wyborze okularów przypominamy sobie o tym co czytaliśmy kiedyś  i stosujemy taką  właśnie wiedzę ?
Myślę, że warto  sobie o tym przypomnieć i chociaż spróbować z tych zasad skorzystać ;)
Przejdźmy zatem do konkretów:

Twarz owalna charakteryzuje się zazwyczaj wysokim czołem, zaokrąglonym i podłużnym podbródkiem, a najszerszym miejscem twarzy są linie kości policzkowych. Otóż do twarzy o takim kształcie(najbardziej uprzywilejowany, ponieważ  takiemu kształtowi twarzy pasuje bardzo dużo wzorów okularów) zalecane będą oprawki o wielkości zbliżonej do szerokości twarzy lub w kształcie orzecha. Jeżeli jednak dłuższy niż szersza należy optycznie zmniejszyć wydłużenie wybierając okulary  lekko zaokrąglone w dolnej części i proste w górze, kontrastowe o kolorowych zausznikach.

Źródło: http://www.house.pl/pl/pl/ona/kolekcja/akcesoria/z0953-slv/aviator-sunglasses


Twarz okrągłą określają takie cechy: taka sama wysokość  i szerokość twarzy, niskie czoło, pełne policzki , zaokrąglony podbródek, Najlepiej dopasowane będą okulary , które wydłużą i wyszczuplą twarz. Zaliczamy do nich okulary o kształcie kwadratowym, prostokątnym, o prostym kształcie, i grubych zausznikach.

Źródło: http://www.house.pl/pl/pl/ona/kolekcja/akcesoria/z3271-00x/sunglasses

Kwadratowy typ twarzy:  szerokie czoło, taka sama wysokość i szerokość twarzy, szeroki podbródek,  pionowa linia podbródka i policzków. Najodpowiedniejsze okulary dla takiego kształtu twarzy powinny być:  okrągłe, owalne, pilotowym lub kocim. Panie o takim typie twarzy powinny wybierać również modele lekko zaokrąglone i raczej wyższe niż szersze, a górna cześć oprawki powinna ułożyć się na linii brwi.

Źródło: http://www.pasart.pl/okulary-gwiazd-cat-eyes-kocie-oczy-hit,p,254639.html#.U3iy0Pl_uSo

Twarz trójkątna:( czyli moja ;P )  Wysokie i szerokie czoło, łagodna linia szczęki, długi i szpiczasty podbródek. Taka twarz wymaga zmniejszenia skroni , co umożliwią okulary zaokrąglone , o kształcie motyla, patentki, (okulary bez oprawki wokół szkieł) bądź tzw. Leonki 
Źródło: http://www.house.pl/pl/pl/ona/kolekcja/akcesoria/z3274-88x/sunglasses


Jeśli chodzi o zasady odkrytych czy przykrytych brwi, to zasada pierwsza obowiązuje tylko i wyłącznie przy okularach korekcyjnych. Kupując okulary przeciwsłoneczne ta zasada nie obowiązuje.
W tym sezonie hitem są barwione lustrzanki o bardzo intensywnych kolorach.
Kupując okulary należy zwrócić szczególną uwagę na certyfikaty, których oznaczenia możemy znaleźć na wewnętrznej stronie nauszników. Informację jakie powinny się znajdować, abyśmy byli pewni, że nasze oczy po zakupie takich okularów będą odpowiednio chronione to : kategorie przycienienia od 1-4, (2-3 standardowe przyciemnienie) prócz tego,  filtry UV, UVB, powinna również znajdować się informacja czy soczewki są spolaryzowane czy też nie, to istotna sprawa dla kierowców bądź  wędkarzy- zazwyczaj oznaczone literą P lub wyrazem polarized.
To, to by było na tyle w tym temacie ;) 
A Wy jaki macie kształt twarzy? Stosujecie się do powyższych zasad?

Pozdrawiam Magda M




24 komentarze:

  1. Ooo faktycznie też Magdalena! :) Ja w każdych okularach wyglądam głupio :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyobraź sobie, że ja również :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A akurat teraz mi się złamały 2 pazurki i muszę czekać aż odrosną ;(

      Usuń
  3. Mój wybór w tym roku padł na okulary o sportowym kształcie. Przyznam, że nawet dobrze w nich wyglądam. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O widzisz :) hmm...a ja chyba nigdy w życiu takich nie przymierzałam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam owalną twarz i najwyraźniej noszę dobre okulary :D. Chociaż nie wiedziałam, że tak trzeba dopasowywać :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jesteś szczęściarą :) Bo Twojej buzi będą pasować wszystkie modele okularów.

      Usuń
  6. Ja posiadam owalną twarz i takie "policjantki" jak na zdjęciu w ogóle mi nie pasują, noszę duże "muchy".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ważne, to czuć się dobrze w tym co się nosi :)

      Usuń
  7. przydatny post, ja mam zawsze problem z doborem okularów ☺ ps. obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie jest na prawdę ciężko dobrać odpowiednie okulary przeciwsłoneczne...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że nie tylko ja mam ten problem.

      Usuń
  9. Oj dobór okularów to faktycznie bywa trudna sprawa i co roku mam ten sam problem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj jest to nie lada wyzwanie.Ja co prawda staram się korzystać z zasad przedstawionych powyżej ale i tak mam wrażenie, że nie wyglądam za korzystnie :P

      Usuń
  10. Dobór okularów jest zawsze trudny, ciężko dopasować by wyglądało idealnie! Ja przymierzałam w mohito i h&m i żaden model mi nie przypasował, aż w końcu poszłam do tesco i tam kupiłam moim zdaniem świetny model
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie http://snowarskakarolina.blogspot.com/
    PS: Obserwuję, liczę na rewanż.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja uwielbiam chodzic w wayfayerach . Ostatnie mi sie zepsuly i niedawno kupilam sobie drugie , z galeriawidzenia com i jestem super zadowolona :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajny wpis!Już wiem jakie okulary pasują do mojej twarzy!Koleżanka namawia mnie na zamówienie okularów z galeriawidzenia com- maja super ceny i spory wybór a pozatym widze, że moja poprzedniczka też ma od nich okulary i jest zadowolona!

    OdpowiedzUsuń
  13. O świetny wpis!Dzięki tobie już wiem za jakimi okularami do mojej okrągłej twarzy się rozglądać;)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli nie czytasz nie komentuj. Jeśli czytasz zostaw go.
Posty o charakterze obraźliwym będą w trybie natychmiastowym usuwane.

Copyright © 2016 . , Blogger