sobota, 24 maja 2014

Rozczytaj się na lato

Witajcie ślicznotki :)

Jak Wam mija weekend? Dla mnie sobota zaczęła się wyjątkowo wcześnie, od godziny 8 miałam zajęcia na uczelni, a trochę później dwa egzaminy z Naukoznawstwa i Czytelnictwa- oba na szczęście udało się zdać :) Za tydzień czeka mnie jeszcze jeden egzamin i pod koniec czerwca będę mogła przystąpić do obrony :D jupi ! A, może któraś z Was w tym roku akademickim też przystępuje do obrony pracy licencjackiej bądź magisterskiej? Pochwalcie się :)
Ale nie tylko tym chciałam się dzisiaj z Wami podzielić. Zatem wczoraj będąc na praktykach w Bibliotece wpadł mi w łapki folder z nowościami wydawniczymi na rynku księgarskim, przeglądając go zainteresowało mnie kilka świetnych tytułów, o które oczywiście zamierzam powiększyć swoją domową biblioteczkę :)

A o to i one:

1. Zawsze piękne. Życie, śmierć i nadzieja w slumsach Bombaju. Katherine Boo

W związku z tym, że należę do osób, które są zafascynowane Indiami jako krajem pod względem geograficznym, kulturalnym jak i urodą tamtejszej ludności. To właśnie dzięki temu zainteresowaniu, dysponuję wieloma zbiorami o przeróżnej fabule z życia w tym jakże uroczym, a z drugiej strony oderwanym od rzeczywistości kraju. Dlatego pierwszą książką jaką zakupię jeszcze w tym miesiącu będzie właśnie ta pozycja :)

Źródło: http://www.znak.com.pl/kartoteka,ksiazka,3642,Zawsze-piekne


Blurb:
Laureatka Pulitzera! Książka nagrodzona National Book Award 2012.Witajcie w Annawadi, najbardziej rynsztokowej dzielnicy biedy Bombaju. Tutaj, na zachodnich obrzeżach finansowej stolicy Indii, obok nowoczesnego lotniska, żyje trzy tysiące osób ściśniętych w trzystu trzydziestu pięciu chatach lub na ich dachach. Od świata bogatych oddziela je tylko mur, kłujący w oczy reklamą „zawsze pięknych” włoskich kafli podłogowych.Annawadi to całe życie Abdula, Aszy, Mandżu, Kalu i wielu innych bohaterów przejmującej książki Katherine Boo, którzy zgodzili się opowiedzieć jej o swojej codzienności, lękach, radościach i marzeniach. To świat małoletnich śmieciarzy, złodziei, ale i kobiet, które próbują wybić się na niezależność albo po prostu starają się wiązać koniec z końcem. Nikt nigdy wcześniej nie oddał im głosu, nikt nie pokazał z bliska ich codziennych zmagań. Katherine Boo spędziła z nimi trzy lata.
Wydawnictwo: Znak, 2013
Cena: 36,90 Oprawa: miękka

2.Tylko dzięki miłości. Bogna Ziembicka

Z racji tego, że niedawno skończyłam czytać książki o tematyce wojennej  m in. „Złodziejka książek”, oraz „Wszystkie moje mamy”(literatura dziecięca). Książki te wywarły na mnie piorunujące wrażenie, dzięki nim na II wojnę światową patrzę zupełnie inaczej niż przedtem. Swoją drogą polecam wszystkim. Dlatego też zainteresowała mnie ta pozycja.

Źródło: http://www.znak.com.pl/kartoteka,ksiazka,4701,Tylko-dzieki-milosci


Blurb: 
Zuzanna Hulewicz traci w wypadku rodziców i siostrę. Opiekę nad nią przejmuje charyzmatyczna babcia Jadwiga. Wizyty w dworku Różany pod Krakowem, podróże po Europie i do Egiptu, ważne rozmowy, smakowanie światowego życia sprawiają, że Zuzanna wyrasta na niezwykłą kobietę.Klimatyczny Kraków lat trzydziestych odchodzi w przeszłość wraz z wybuchem drugiej wojny światowej. Wszystko się zmienia, jednak w Zuzannie rodzi się coś niezmiennego – miłość do Joachima, Niemca, któremu ona też nie jest obojętna. Czy ich uczucie przetrwa wojenną zawieruchę?
Wydawnictwo: Otwarte, 2014
Cena: 34,90 zł
Oprawa: miękka


3. Zdrada. Paulo Coelho

Książki Paula Coelho są zawsze książkami, których recepcja nie należy do najłatwiejszych. Po przeczytaniu każdego rozdziału trzeba przystanąć na moment i go dokładnie przeanalizować. Co motywuje czytelnika do intensywnych przemyśleń Nie każdemu jednak taki filozoficzny typ literatury odpowiada, ale myślę, że chociaż raz warto zetknąć się z dziełami tego jakże wybitnego autora.



Źródło: http://lubimyczytac.pl/ksiazka/215439/zdrada


Blurb:

Linda ma 31 lat. Wszyscy uważają, że ma wspaniałe życie. Mieszka w Szwajcarii, w jednym z najbezpieczniejszych państw świata. Jest w stałym związku. Ma kochającego męża, urocze i dobrze wychowane dzieci oraz świetną pracę dziennikarki. Jednak Linda zaczyna buntować się przeciw rutynie i przewidywalności swojego życia. Nie jest w stanie dłużej udawać, że jest szczęśliwa, gdy w rzeczywistości czuje jedynie apatię. Wszystko zmienia się, kiedy spotyka swojego byłego chłopaka. Jakub jest znanym politykiem, z którym Linda przeprowadza wywiad. Podczas spotkania budzi się w niej dawno zapomniane uczucie – pożądanie. Wbrew wszystkiemu Linda postanawia zdobyć dawną miłość. Chcąc osiągnąć swój cel, musi sięgnąć dna ludzkich uczuć, by na koniec odnaleźć szczęście. "Lepiej nie żyć wcale niż nie kochać.



Wydawnictwo: Drzewo Babel, 2014
Cena: 37,80 zł
Oprawa:  miękka

4. Dzień dobry, kochanie! Elisa Amoruso

Teraz czas na pozycję, która z pewnością poruszy naszą kobiecą wrażliwość. Mowa o tzw. „literaturze kobiecej”, która ma to do siebie, że dzięki swej lekkości czyta się ją jednym tchem. Sięgając po literaturę popularną możemy się odprężyć, jak i zarówno dobrze „bawić”. Idealna na czas wakacyjny.


Źródło: Źródło http://lubimyczytac.pl/ksiazka/219410/dzien-dobry-kochanie/wszyscy/2#reviewsList

 
Blurb:
 „Prawdziwa miłość pokonuje czas i odległość. Ciepła, zabawna, wyjątkowa powieść. Romantyczna jak „jeden dzień”Rzym i Mediolan leżą daleko od siebie, a mimo to uczucie między Agnese i Lorenzem jest niczym ogień. Poznali się,będąc jeszcze dziećmi, pewnego upalnego lata w Emilii-Romanii. Od tamtego czasu upłynęło już wiele lat, a beztroskie zabawy ustąpiły miejsca przenikliwym spojrzeniom pełnym pożądania. Agnese i Lorenzo przemierzają wszystkie etapy życia, wciąż spotykając się i rozstając, kochając się i oddalając się od siebie, ażdo momentu, w którym przeznaczenie w końcu postanawia im pomóc...

Wydawnictwo: Ole, 2014
Cena: 39,99
Oprawa: miękka


Mam nadzieję, że któraś z pozycji choć troszkę Was zaciekawiła.
A Wy jaką ostatnio książkę przeczytałyście? Bądź macie w planach przeczytać? Chętnie poznam Wasze zainteresowania czytelnicze :)


Biblioteka Narodowa przeprowadziła badania o stanie czytelniczym wśród Polaków za rok 2012 i trzeba przyznać, że wyniki są zatrważające. 61% Polaków nie czyta WCALE ! Wlicza się w to jakiekolwiek czytanie, chociażby rozkładu jazdy, programu telewizyjnego, instrukcji obsługi jakiegoś przedmiotu itd. Możecie w to uwierzyć? Bo mnie ciężko to przychodzi. Natomiast tylko 39% Polaków zdeklarowało się , że miało przynajmniej jednokrotny kontakt z jakąkolwiek książką (słownik, encyklopedia, albumy, poradniki itd.)  Z tych 39% Polaków można wyciągnąć TYLKO 11% czytelników rzeczywistych, czyli takich, którzy czytają systematycznie i przeczytali powyżej 7 książek rocznie. Kompletne dno.
Warto też dodać, że z roku na rok wyniki są coraz niższe.
Zatem czytajmy książki,  i zaszczepiajmy w  swoich dzieciach, potrzebę i chęć czytania.  To właśnie książka jest cennym źródłem wiedzy, rozrywki i ogromnych emocji, wspomaga nie tylko koncentrację, rozwija inteligencję emocjonalną ale i też poszerza  doświadczenia językowe.

Pozdrawiam Magda M.

15 komentarzy:

  1. To prawda, teraz coraz mniej osób czyta:/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja sobie obiecałam, że po maturze zabiorę się za czytanie i dobrze mi idzie na razie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS. Hybrydy fajna sprawa, bez odprysków przez długi czas! To kochana wpadaj do mnie, to Ci zrobię ;P

      Usuń
    2. Ja też na pewno nadrobię zaległości po obronie :) To co aktualnie czytasz pochwal się? A Ty też z okolic Śląska?

      Usuń
  3. mnie nie trzeba namawiać do czytania książek:) kiedy siedziałam w domu potrafiłam przeczytać 2-3książki tygodniowo, teraz mam dużo mniej czasu, ale i tak czytam jedną książkę na tydzień:)
    podoba mi się okładka "dzień dobry, kochanie":)

    OdpowiedzUsuń
  4. To dobrze o Tobie świadczy :) Oby takich osobników było więcej. Ja książki najnormalniej w świecie uwielbiam i kontakt z nią jest dla mnie bardzo ważny.
    Mnie też się spodobała okładka do tego tytułu, mam tylko nadzieję, że treść będzie również dobra ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja w lato rzadko sięgam po książki ! Chyba że leżę na plaży brzuchem do góry - co ostatnio się nie zdarza bo najczęściej pracuję w wakacje w pocie czołą ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy jest okazja dorobić to trzeba z niej korzystać. Ja mimo wszystko po 12 godzinach w pracy potrafię wziąć książkę do łóżka i przeczytać kilka rozdziałów :)

      Usuń
  6. ja teraz czytam dużo mniej niż kiedyś, ale składa się na to dużo czynników :( ale mam taka listę książek po które sięgnę w pierwszej kolejności np. na urlopie

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też w tym roku się bronię :) Ale chyba dopiero we wrześniu, lenistwo niestety wzięło górę :/
    Ooo, jesteś na na Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwie? :)
    Od czwartku będą książki w Biedronce za 4,99zł, może informacja ta Cię zainteresuje, sama jestem ciekawa jakie to książki będą ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja musiałam się szybko zmobilizować bo staram się o pracę w Bibliotece dlatego zależało mi na czasie. Tak studiuję Bibliotekoznawstwo, bardzo ciekawy kierunek swoją drogą :) Za 4.99zł mówisz? hmm znając życie to będą to wydania kieszonkowe za którymi nie bardzo przepadam. Ale dzięki za informację, na pewno to obczaję :) W takim razie powodzenia przy pisaniu pracy :)

      Usuń
  8. ja już mam wakacje, więc mogę się w końcu wziąć za czytanie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wakacje to piękny czas, dlatego trzeba je wykorzystać od a do z.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli nie czytasz nie komentuj. Jeśli czytasz zostaw go.
Posty o charakterze obraźliwym będą w trybie natychmiastowym usuwane.

Copyright © 2016 . , Blogger