niedziela, 15 czerwca 2014

Galaretki arbuziki

Witajcie

Kilka dni temu w gazecie natknęłam się na bardzo ciekawy pomysł na galaretkę. Jak tylko go zobaczyłam w moment mnie zafascynował. I z racji tego, że miałam dzisiaj dużo wolnego czasu postanowiłam tę koncepcje sprawdzić.  

Galaretki arbuziki idealnie sprawdzą się przy organizacji kinderbalu ale nie tylko.Ubarwią również talerze na spotkaniu towarzyskim :)

Wykonanie deseru jest banalnie proste, do ich wykonania będziemy potrzebować:

  • 3 duże limonki,
  • 1 galaretkę arbuzową, truskawkową, malinową lub wiśniową (ważne by kolor przypominał kolor arbuza)
  • 500 ml gorącej wody
  • 1 łyżkę wiórków czekoladowych lub czarnego sezamu

Krok 1
Limonki włóż do miski i sparz wrzątkiem.

Krok 2
Galaretkę rozpuść w gorącej wodzie i odstaw do ostudzenia

Krok 3
Każdą limonkę przekrój na pół wzdłuż tak, aby ogonki owocu znajdowały się z boku, a nie na spodzie.

Krok 4
Za pomocą noża i łyżeczki wydrąż miąższ.

Krok 5
Jeśli miseczki zrobione z limonek przewracają Ci się, ustaw je w formie do muffinek

Krok 6
Lekko tężejącą galaretkę wlej do wydrążonych i osuszonych limonkowych miseczek. Następnie wstaw je na kilka godzin do lodówki, by się stężały.


Krok 7
Zastygnięte galaretki pokrój ostrym nożem na ćwiartki.


Krok 8
Boki "arbuzików" posyp ziarenkami sezamu, lub wiórkami czekoladowymi. Ja użyłam kako.


Krok 9
Z wydrążonych środków limonek możesz zrobić lemoniadę ;) Idealna na upały, które mam nadzieję za niedługo nadejdą ;)

Jak Wam się podobają galaretki arbuziki? Mam nadzieję, że część z Was skusi się na nie ;)
Smacznego ;)


pozdrawiam Magda M.

29 komentarzy:

  1. Łał, jakie świetne ! Kreatywnie, Madzia :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie to wygląda, ale nie przepadam za galaretką ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja też tak średnio na jeża, ale jak już jest to zjem

      Usuń
  3. Nigdy takich nie robiłam, wygląda pysznie. Muszę zrobić, na pewno wszyscy będą zachwyceni :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna sprawa te arbuziki :) Bardzo fajny pomysł :) Na pewno się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobiłam :) Prezentują się fantastycznie :)

      Usuń
    2. Oj na pewno :) Mam nadzieję, że smakują :)

      Usuń
  5. Swietna sprawa :) wygláda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Genialny patent, prezentuja sie swietnie, z pewnoscia wykorzystam przepis :)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko jak będziesz robić miseczkę z limonki, to po tym jak pozbędziesz się miąższu włóż miseczki na kilkadziesiąt minut do wody. Aby potem galaretka nie nasiąkła goryczą limonki :-)

      Usuń
  7. Chyba to wypróbuje, genialne :) Zapraszam do obserwowania ! http://natala-naatalia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają bardzo apetycznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakby jeszcze użyć ziaren ciemnego sezamu, to uzyskalibyśmy pestki od arbuza i wyglądałyby jak prawdziwe arbuziki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, niestety w moim pobliskim sklepie ziarna czarnego sezamu nie były dostępne.

      Usuń
  10. Super to wygląda! Zapamiętam i wykorzystam przy najbliższej okazji :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow jakie cudeńka :) Wygląda bardzo apetycznie i przepis dość prosty :) Może się skuszę :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow jakie cudeńka :) Wygląda bardzo apetycznie i przepis dość prosty :) Może się skuszę :P

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow jakie cudeńka :) Wygląda bardzo apetycznie i przepis dość prosty :) Może się skuszę :P

    OdpowiedzUsuń

Jeśli nie czytasz nie komentuj. Jeśli czytasz zostaw go.
Posty o charakterze obraźliwym będą w trybie natychmiastowym usuwane.

Copyright © 2016 . , Blogger