niedziela, 29 czerwca 2014

Tarta z łososiem i mozzarellą.

Dobry wieczór kochani.

Mam dla Was dzisiaj pomysł na bardzo szybką i pyszną kolację. Jako, że mój Mąż przez ostatnie dwa dni przebywał w delegacji służbowej w Toruniu, wpadłam na pomysł, że zrobię Mu na kolację coś nowego, czego jeszcze nigdy nie miał okazji spróbować. I tak urodził się w mojej głowie pomysł na tartę z łososiem i mozzarellą :)
Z racji tego, że mój Mąż nie lubi "udziwnień" kulinarnych tylko jak prawdziwy facet z Polski woli schabowego z ziemniaki miałam obawy przed tym czy tę tartę w ogóle przełknie. Mimo wszystko postanowiłam zaryzykować. Liczą się chęci co nie?  Okazało się moi drodzy, że wsuwał, aż mu się uszy trzęsły ;) Dodam również, że mnie osobiście też bardzo przypadła do gustu. 

Do przygotowania potrzebowałam następujące składniki:
  • 1 opakowanie ciasta francuskiego
  • 4 jajka
  • śmietanę 30%. 2 stołowe łyżki
  • koperek bądż szczypiorek
  • 150 g. łososia wędzonego
  • 1 lub 2 pomidory
INSTRUKCJA 


  1. Piekarnik rozgrzać do temperatury 180 st C ( góra - dół )
  2. Pomidorki umyć, przekroić na pół
  3. Jajka wymieszać w misce z dodatkiem śmietany, dodać sól i pieprz
  4. Przygotować płaty łososia, można pokroić je na paski
  5. Mozzarellę pokroić na plasterki
  6. Ciastem francuskim wyłożyć formę do tarty
  7. Na ciasto wylać masę jajeczną, posypać częścią pokrojonego szczypiorku lub kopru
  8. Na wierz tarty ułożyć plastry łososia i mozzarelli, na przemian
  9. Na koniec położyć pomidorki, całość posypać solą i pieprzem oraz bazylią i oregano
  10. Tartę pieczemy przez 20 - 25 minut
  11. Po upieczeniu posypujemy siekanym szczypiorkiem lub koperkiem, podajemy na ciepło lub zimno.








A po kolacji był czas na mały podwieczorek :) Jako, że Toruń słynie m.in. z Toruńskich pierników nie mogło ich oczywiście u nas zabraknąć :) Taką słodką niespodziankę Mężuś przywiózł :) A Wy macie może jakiś inny przepis na tartę ?

Pozdrawiam ciepło.

    25 komentarzy:

    1. Wygląda pysznie :) choć nie lubię pomidorów surowych, ale przecież mogę je zastąpić suszonymi :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Pewnie, że tak. Zawsze jakaś alternatywa się znajdzie :)

        Usuń
    2. Wygląda bardzo smakowicie! Nigdy nie robiłam tarty więc chętnie wypróbuję ten przepis :).

      OdpowiedzUsuń
    3. ale narobiłaś mi ochoty !
      zdjęcia są śliczne :)

      OdpowiedzUsuń
    4. Świetny pomysł na kolację, wygląda smakowicie:)

      OdpowiedzUsuń
    5. Yhmmmm aż zgłodniałam :-) wygląda przepysznie

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Jak sobie o niej przypomnę to też mam na nią ochotę

        Usuń
    6. Tos mi smaka narobila, wyglada mega przepysznie :)!

      OdpowiedzUsuń
    7. planuje zrobić tartę, Twoja wygląda super:) skradnę przepis:):)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Dziękuje, dziękuje:)
        Czekam na kolejne Smakowitości:)

        Usuń
    8. A próbowałaś z tuńczykiem? :-) nie lubię łososia :-(

      OdpowiedzUsuń
    9. Oj, sama bym chętnie taką zjadła. Ja czasami robię tartę ze szpinakiem.

      OdpowiedzUsuń
    10. Następnym razem na pewno zrobię ze szpinakiem ;)

      OdpowiedzUsuń
    11. mmmmm ale u Ciebie pysznie :D narobiłaś mi mega smaków na pewno będę tu często wpadać ;) pozdrawiam ;)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Bardzo mi miło. Cieszę się i oczywiście zapraszam :)

        Usuń
    12. uwielbiam tartuchy ale ciacho robię sama - pólkruche zawsze mi wychodzi ;) najczęściej robię ze szpinakiem a teraz na bank wypróbuje łososia :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Zbieram się już od kilku dni aby zrobić tartę ze szpinakiem :P

        Usuń
    13. Jak widzę Twoje dania to mam ochotę się zaszyć w kuchni i nawet mi się wydaje, że dałabym radę to zrobić bez przypalenia :D

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. hehe :) Trzeba niestety jej doglądać często aby się nie przypaliła.

        Usuń

    Jeśli nie czytasz nie komentuj. Jeśli czytasz zostaw go.
    Posty o charakterze obraźliwym będą w trybie natychmiastowym usuwane.

    Copyright © 2016 . , Blogger