czwartek, 22 stycznia 2015

Niekorzystne połączenia na talerzu.

Witajcie 

W dniu dzisiejszym chciałabym się z Wami podzielić wiedzą na temat prawidłowego łączenia składników potrzebnych do przygotowania różnych potraw. Większość z nas nawet nie zdaje sobie sprawy, że wybierając produkty bogate w substancje odżywcze mogą stać się dla naszego organizmu błyskawicznie bezwartościowe gdyż w połączeniu z innymi produktami oba produkty mogą oddziaływać na siebie w bardzo niekorzystny sposób. 

A o to najczęściej popełniane przez nas błędy żywieniowe:

Źródło: http://babyonline.pl/salatka-z-pomidorow-i-bialego-sera-przepis,przepisy-przepis,2273,r2.html
POMIDOR + BIAŁY SER = WYPŁUKANIE WAPNIA
Liczne kwasy zawarte w pomidorze, które decydują o jego charakterystycznym smaku, wchodzą w reakcje z wapniem, który znajduje się w białym serze. W wyniku tego tworzą się nierozpuszczalne kryształki, które są odkładane w stawach i powodują ból. Ten duet jest szczególnie nie wskazany dla osób mających problem ze stawami.

Źródło:http://pychotka.pl/Sa%C5%82atka-z-og%C3%B3rka-pomidor%C3%B3w-i-czarnych-oliwek
OGÓREK + POMIDOR =ROZKŁAD WITAMINY C
Świeży ogórek zawiera enzym askorbinowy, który rozkłada witaminę C. Oznacza to, że jeśli do sałatki pełnej warzyw bogatych w witaminę C (papryka, pomidor, natka pietruszki, kapusta, szczypiorek) dodamy surowego ogórka-danie straci na wartości. Co zrobić, by nie doszło do utlenienia kwasu askorbinowego? Wystarczy zakwasić sałatkę. Można dodać soku z cytryny, octu winnego, kefiru lub jogurtu.Alternatywą jest też zamiana świeżych ogórków na kiszone lub konserwowe. Świeże ogórki najlepiej spożywać bez innych warzyw. Tyczy się to również uwielbianej przez nas kanapki, na której bardzo często kładziemy pomidora ze świeżym ogórkiem.

Źródło: http://d.wpimg.pl/1960591365--234070462/cytryna-herbata-z-cytryna.jpg
HERBATA + CYTRYNA = CYTRYNIAN GLINU W ORGANIZMIE
Liście herbaty zawierają glin, który po zalaniu wrzątkiem nie jest przyswajalny przez organizm. Jednak jeśli do herbaty dodamy cytrynę- tworzy się łatwo wchłaniany cytrynian glinu, który później odkłada się w mózgu i może przyczynić się do wystąpienia choroby Alzhaimera i innych schorzeń. Reakcja ma miejsce tylko wtedy, gdy wrzucamy cytrynę do herbaty, w której są jeszcze fusy lub torebka. Po ich usunięciu, dodanie cytryny nie jest już szkodliwe.

Źródło:http://polki.pl/odzywianie_galeria.html?galg_id=10016016&ph_center_03_page_no=2
HERBATA + CIASTO DROŻDŻOWE = UTRATA WITAMINY B1
Herbata zawiera również garbniki, które ograniczają wchłaniane wartości odżywczych  takich jak: białka, wapń, żelazo, miedź i cynk. Dodatkowo niszczą witaminę B1, która w dużej ilości występuję m.in. w cieście drożdżowym. A witamina B1 jest odpowiedzialna za sprawne działanie naszego układu pokarmowego, koncentrację, refleks czy pamięć.
Źródło: http://www.kwestiasmaku.com/blog-kulinarny/zapiekanka-makaronowa-z-lososiem-brokulami-i-sosem-serowym/
RYBY MORSKIE + WARZYWA KAPUSTNE = POZBAWIENIE ORGANIZMU JODU
Ryby zawierają wielonienasycone kwasy tłuszczowe i jod. Niestety warzywa kapustne (brokuły, kalafior, kapusta, brukselka itp.) zaburzają wychwytywanie jodu przez tarczycę, A przecież pierwiastek ten wpływa korzystnie nie tylko na naszą tarczycę, ale również na witalność, sprawność umysłową, skórę, włosy i paznokcie. Jest jednak na to rada. Aby warzywa kapustne nie zawierały związków hamujących przyswajanie, należy gotować je przez kilka pierwszych minut bez przykrycia.

To by było na tyle? Zaskoczeni? Przyznajcie się popełniacie z któryś w/w błędów żywieniowych? Ja muszę się przyznać, że bardzo często zdarza mi się jadać ciasto drożdżowe, a następnie popijając je herbatą. Czas z tym skończyć.


Miłego wieczorku. Pozdrawiam Magda M.

9 komentarzy:

  1. Wiem, wiem ale jak tak lubię pomidory z serem i herbatę z cytryną eh :( a drożdżówkę też lubię popijać herbatką.....
    oj trzeba zmienić te nawyki...

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam te wszystkie łączenia, ale nigdy nie zrezygnuje z pomidora z ogóreczkiem, bo jak dla mnie to połączenie idealne. A jeśli chodzi o ciastka... myślę, że śmiało można je wcinać, bo ... powiedzmy szczerze, ile tam jest tych składników, żeby zaważyło na utracie tego składnika? - Znikome. A z pewnością możemy je uzupełnić lepszymi produktami, które oprócz witamin z grupy B zawierają inne drogocenne składniki :)

    Malutkie grzeszki raz na jakiś czas jeszcze nikomu nie zaszkodziły ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam większość tych połączeń, ale powiem szczerze, że szczególnie zdziwiło mnie to, że niedobrze jest łączyć biały ser z pomidorem ;) o tym nie wiedziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja całe życie piję herbatę z cytryną i może stąd moja skleroza :D Fajny, przydatny post :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiedziałam tylko o tym związku pomidora z ogórkiem:)
    Patrząc na pozostałe albo ich w ogóle nie popełniam albo tak rzadko, że to raczej nie ma wpływu na moje zdrowie.

    OdpowiedzUsuń
  6. już kiedyś o tym słyszałam, ale że tak powiem trudno mi z niektórych połączeń zrezygnować.

    OdpowiedzUsuń
  7. Herbaty z cytryną nigdy nie oddam! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. O paru rzeczach nie wiedziałam, no jestem troszkę zaskoczona :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ojjj, ale ja i tak nie wyobrażam sobie pomidora bez mozzarelli czy herbaty bez cytryny,

    OdpowiedzUsuń

Jeśli nie czytasz nie komentuj. Jeśli czytasz zostaw go.
Posty o charakterze obraźliwym będą w trybie natychmiastowym usuwane.

Copyright © 2016 . , Blogger