wtorek, 12 maja 2015

Ciasto marchewkowe

Cześć kochani :)

Dzisiaj przychodzę do Was z  żarełkiem :P Mam świetny i sprawdzony przepis na ciasto marchewkowe, który zdobyłam od Patrycji z bloga morphink. Lecz zanim go zdobyłam to wcześniej miałam oczywiście okazję skosztować to ciacho i muszę przyznać, że smak oraz  jego puszystość podbiła moje podniebienie. Dlatego po pewnym czasie postanowiłam sama  zrobić ten wypiek i sprawdzić czy w ogóle mi wyjdzie :P Na szczęście wyszło i wszystkim smakowało :D Także uwierzcie mi, że skoro ciasto MNIE wyszło i nie zrobił się żaden zakalec to znaczy, że ciasto jest dosłownie do zrobienia dla wszystkich nawet dla tych, którzy uważają, że do takich rzeczy mają lewe rączki :P

Składniki:

  • szklanka cukru
  • dwie szklanki mąki
  • 4 jaja
  • 3 duże marchewki
  • 1 duże jabłko
  • 1 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 2 łyżeczki przyprawy do piernika
  • szczypta soli
  • 1 szklanka oleju
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia


    Krok I

    Na początku ścieramy na tarce 3 duże marchewki i jabłko używając do tego dużych oczek.




Krok II

Do miski wsypujemy cukier oraz jaja, następnie całość miksujemy na puszystą masę.





Krok III

Do masy dodajemy resztę sypkich składników: mąkę, sodę, cynamon, przyprawę do piernika, sól, olej oraz proszek do pieczenia oraz wcześniej startą marchewkę i jabłko. Całość miksujemy.


Krok IV

Na wysmarowaną blachę tłuszczem i mąką wykładamy wyrobioną masę i pieczemy w temperaturze 180 st. przez 45-60 min.






  • Tak o to wygląda ta pyszność. Ciasto marchewkowe nie należy do suchych ciast lecz wręcz przeciwnie do przyjemnie wilgotnych :)

    Jedliście kiedyś ciasto marchewkowe? Jeśli nie to polecam ten przepis :) Smacznego.

    Jeśli zdecudujecie się na wyrób tego ciacha to poniższa nutka na pewno Wam to umili :)





Prócz tego cały czas zapraszam na moje urodzinowe rozdanie :)
>Klik Tutaj<
Pozdrawiam


17 komentarzy:

  1. Nigdy nie jadłam, ale chętnie bym skosztowała ;) Wydaje sie byc faktycznie proste w wykonaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Wygląd to nie wszystko :D Smak to dopiero coś :D

      Usuń
  3. Ale mi zrobiłaś smaka na to ciacho! Muszę siebie pogonić do kuchni i zrobic :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli tylko masz smaka to jak najbardziej :)

      Usuń
  4. Nie jadłam jeszcze takiego ciasta ;)

    W najbliższym czasie wypróbuję Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się. Koniecznie daj znać czy Ci smakowało :)

      Usuń
  5. Jadłam kiedyś ciasto marchewkowe i właśnie podobało mi się, że jest tak fajnie wilgotne! Zawsze chciałam spróbować zrobić go sama, ale nie miałam sprawdzonego przepisu. To teraz już mam dzięki Tobie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jadłam kiedyś ciasto marchewkowe i właśnie podobało mi się, że jest tak fajnie wilgotne! Zawsze chciałam spróbować zrobić go sama, ale nie miałam sprawdzonego przepisu. To teraz już mam dzięki Tobie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja jadłam ciasto marchewkowe tylko jeden raz :) nawet mi smakowało ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzadko komu ciasto marchewkowe nie smakuje :)

      Usuń
  8. Wygląda bardzo smakowicie, musze koniecznie sama takie zrobić :)

    Zapraszam do siebie
    another-view-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Jeśli nie czytasz nie komentuj. Jeśli czytasz zostaw go.
Posty o charakterze obraźliwym będą w trybie natychmiastowym usuwane.

Copyright © 2016 . , Blogger