czwartek, 5 listopada 2015

Kevin sam w domu ma już 25 lat ! Książka dla dzieci !

Cześć :)

Wszystkich Świętych już za nami, a co za tym idzie ? A choćby to, że w centrach handlowych oraz w telewizji  powoli można poczuć już Bożonarodzeniową atmosferę i muszę przyznać, że chyba mi się udzieliła :P
Z racji zawodu oraz osobistego zainteresowania do nowości wydawniczych przeglądając ofertę księgarni Świata Książki, zaciekawiła mnie zapowiedź książki dla dzieci "Kevin sam w domu", która została stworzona na podstawie scenariusza Johna Hughesa do filmu Chrisa Columbsa. Tak, tak do tego filmu bez którego nie wyobrażamy sobie Bożego Narodzenia.
Nie myśląc zbytnio za długo postanowiłam ją zamówić. Pomyślałam, że przy okazji będę już miała kupioną pierwszą część  prezentu dla mojej pociechy.
Z jednej strony niesamowite jest to, że dopiero po 25 latach znalazł się ktoś, kto wpadł na pomysł aby tak kultowy film przełożyć na kartkę papieru. 




Książka w polskich księgarniach miała premierę 5 listopada (czyli dziś), także otrzymałam ją jeszcze ciepluteńką :D Gdy tylko wróciłam z nią do domu, rzuciłam wszystko i zaczęłam ją dokładnie lustrować. Moim zdaniem książką jest pięknie wydana. Jest opatrzona w twardą oprawę, posiada krótki, maksymalnie trzy zdaniowy tekst. Czcionka jest różnej wielkości, która zależy od kontekstu zdania np. wyraz "skakał" jest napisany w taki sposób aby wzbudzić u dziecka wrażenie, że litery, również jak Kevin potrafią skakać (jedna litera wyżej, druga niżej) itd. Uważam, że czcionka w momentach, w których nie jest wyróżniona nadaje się świetnie dla dzieci, które zaczynają samodzielnie czytać. Przed zakupem książki oczywiście musiałam sprawdzić opis fizyczny książki (takie tam zboczenie zawodowe :P ) i zaniepokoiła mnie w nim jedna sprawa, a mianowicie to, że książka posiada tylko 46 stron. Zastanawiałam się, czy tak objętościowa książka będzie wystarczająco kompletna pod względem treści, skoro czas trwania filmu wynosi coś ok. 2 godzin. Ale wiecie co? Jestem bardzo mile zaskoczona :D w tych 46 stronach naprawdę zostały ujęte najważniejsze i najśmieszniejsze momenty z filmu. Książka skupia się głównie na losach głównego bohatera, a perypetie najbliższej rodziny, które toczą się w samolocie, a w późniejszych chwilach na lotnisku w zupełności pominięto. Książka moim zdaniem posiada niebanalne ilustracje, które poniekąd odzwierciedlają rzeczywiste postacie z filmu. Zwłaszcza dwóch słynnych złodziejaszków oraz starszego pana z sąsiedztwa. Książka ta posiada cechy dobrej ilustracji tzn. barwy są czyste, jasne i przejrzyste. Kształty wyraźnie określone. Obrazki są realistyczne, estetyczne, ciekawe oraz zabawne. Także nawet najmniejsze dzieci nie będą miały problemu z jej odbiorem. 



Co więcej mogę dodać. Ja osobiście książką jestem zachwycona. Mojemu Mężowi również się spodobała. Synkowi jeszcze nie pokazałam, gdyż jak na początku wspomniałam ma być mikołajkową niespodzianką ale już wiem, że też mu się spodoba.  Moim zdaniem pozycja ta będzie idealnym prezentem na mikołaja bądź gwiazdkę dla każdego dzieciaka. Jeśli jednak nie macie w rodzinie żadnych dzieci lub są już dorosłe to jak będziecie przechodzić obok jakiejkolwiek księgarni  to koniecznie wstąpcie i ją obejrzyjcie. Tak dla siebie :)  A Gdy Święta przeminą zawsze w każdej chwili możemy do niej wrócić :) 

Jak Wam się podoba książka? Zainteresowani?

pozdrawiam


21 komentarzy:

  1. Czy mogłabyś napisać ile kosztowała książka ???
    Świetny post i niedługo pogonię do księgarni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z racji zakupu przez Internet oraz promocji z okazji premiery zapłaciłam tylko 22 zł. Cena regularna natomiast wynosi 32. :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Parę dni temu była premiera. Ciekawa jestem czy pojawi się wersja dla dzieci Kavin dam w Nowym Jorku. Fajnie by było.

      Usuń
  3. Świetna propozycja na Mikołajkowy prezent dla dziecka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie w rodzinie dzieci brak:)

    OdpowiedzUsuń
  5. myślę, że moja młodsza siostra byłaby zachwycona takim prezentem! :)
    blog: optymistka. | fanpage

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobrze wiedzieć, że wyszła! Może nie jestem dzieckiem ale z miłą chęcią posiądę wersję papierową! Bo widzę, że jest naprawdę śliczna ;)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tekstu w niej może nie ma za wiele ale ilustracje są nieziemsko zabawne i ładne :)

      Usuń
  7. Sama z chęcią bym ją przeczytała :) HIHI
    POZDRAWIAM MALWA

    OdpowiedzUsuń
  8. awwww..... Kevin :)) love it - ogladam kazdego roku :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Miało być pod choinkę, dzieciarnia i my dorwaliśmy się do książki od razu po przyniesieniu z księgarni. Czekamy na kolejne części bo jest cudowna!!! Wspaniały wydawniczy pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super extra! Filmowy Kevin co roku gościł w naszym domu (jeśli tylko Polsat się nie zbuntował), w tym roku zagościł też w wersji ksiazowej. Jako prawdziwi fani wiecznie łobuzującego Kevina nie mogliśmy jej nie kupić i oczywiście się nie zawiedliśy :) Już wiem co bedziemy czytać co drugi dzień do snu... dzieciaki oszalały na jej punkcie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Całe życie Kevin sam w domu w każde święta :) To już tradycja, a w tym roku książka, no niewobrażam sobie, żeby nie przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  12. a będzie Kevin sam w nowym jorku książka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nic nie wiem na ten temat. Przeglądam zapowiedzi wydawnicze na bieżąco i nie pojawia się w nich druga część . Też liczyłam, że w tym roku ktos zabierze sie za wydanie Kevina w nowym jorku

      Usuń

Jeśli nie czytasz nie komentuj. Jeśli czytasz zostaw go.
Posty o charakterze obraźliwym będą w trybie natychmiastowym usuwane.

Copyright © 2016 . , Blogger